Shoppers nemen een substantieel deel van hun aankoopbeslissingen (zoals product, merk, variant, aantal) op de winkelvloer.
Afhankelijk van de branche en categorie varieert deze zogenaamde Instore Decision Rate tussen de 10% tot wel 82%.
Het waarbij speelt hierbij een prominente rol. Gemiddeld wordt 70% van consumentengoederen via het schap verkocht!
Naar welke producten en actie-uitingen kijkt de shopper? En in welke volgorde gebeurt dit? Is de propositie krachtig genoeg om de gewenste resultaten te behalen? Door middel van mobiel eye tracking onderzoek in de daadwerkelijk of onze nagebootste fysieke winkelomgeving zijn de testresultaten nauwkeuriger dan digitaal eye tracking onderzoek. Met de gedetailleerde uitkomsten kunt u direct uw voordeel doen.
90%
van het shop- en aankoopgedrag wordt onbewust aangestuurd
200k
Onbewuste aankoop(denk)processen werken 200.000 keer sneller dan het bewuste (rationele) denkproces.
2/3
van alle sensorische cellen in het lichaam bevinden zich in het oog. Het is het meest prominente zintuig. Zien is kopen!
13ms
is de tijd die het brein nodig heeft om een beeld of communicatie te verwerken
80%
van wat shoppers zich herinneren op basis is van wat ze gezien hebben, 10% van wat ze gehoord hebben en 10% van wat ze gelezen hebben
95%
van de instore (schap)marketing materialen leidt niet tot de gewenste gedragsverandering
85%
van de introducties liggen niet langer dan 1 jaar in de winkel
70%
van de promoties heeft een ROI van -55%
70%
van consumentengoederen worden via het schap verkocht
50%
van de shoppers die bewust voor het schap staan kopen niets
Wij hebben eye tracking onderzoek uitgevoerd voor ondermeer:
Ik heb ook interesse in een eye tracking onderzoek op de winkelvloer!
Wil jij snel inzicht krijgen hoe jij jouw instore pres(en)tatie kunt verbeteren? Laat een bericht achter en wij nemen vrijblijvend contact met je op om te kijken wat we voor jou kunnen betekenen!
Bedankt voor uw interesse in eye tracking onderzoek op de winkelvloer! We nemen zsm contact met u op om de wensen te bespreken.n.
Oeps, er is een fout opgetreden bij het verzenden van uw bericht. Probeert u het aub later nog eens.
Alle rechten voorbehouden | Conspicuous