Wat wordt er allemaal gemeten met dit eye tracking onderzoek?


Wij vertalen de uitkomsten naar duidelijke adviezen zodat u direct aan de slag kunt gaan met concrete verbeteringen

Eye Tracking technologie gebruikt sensoren die de positie van de ogen lokaliseren. Het berekent met een accuraatheid van millimeters waar mensen naar kijken. Eye Tracking output bestaat uit video’s waarop precies te zien is waar elke afzonderlijke participant naar kijkt en in welke volgorde. De video’s worden gevisualiseerd door middel van specifieke heatmaps. Daarnaast berekenen we afzonderlijke kijkstatistieken van vooraf bepaalde objecten of gebieden (Areas of Interest) zoals:


Speed to Find (Time To First Fixation)

Dit geeft bijvoorbeeld aan hoe shopper centric een schapindeling is, hoe snel een uiting of verpakking de aandacht weet te grijpen.


Time Spent ( First Fixation Duration)

Dit geeft een indicatie van de mate waarin een uiting of verpakking de aandacht weet vast te houden.


Stopping power

De interesse voor het boodschapselement.


Fixaction Areas

Dit geeft aan naar welk gebied de meeste aandacht uit is gegaan.


Saccades

De bewegingen en volgorde tussen de verschillende fixaties (wat ziet men eerst, hoe “leest” men bijv. een schap, communicatie uiting of verpakking).

Specialist in vertrouwd én voordelig mobiel Eye Tracking onderzoek 


Wij hebben eye tracking onderzoek uitgevoerd voor ondermeer:

Ik heb ook interesse in een eye tracking onderzoek op de winkelvloer!

Wil jij snel inzicht krijgen hoe jij jouw instore pres(en)tatie kunt verbeteren? Laat een bericht achter en wij nemen vrijblijvend contact met je op om te kijken wat we voor jou kunnen betekenen!

Share by: