Waar geeft eye tracking op de winkelvloer mij antwoord op?


Eye Tracking ontcijfert waar shoppers naar kijken, voor hoe lang én in welke volgorde

95% van het shop- en aankoopgedrag wordt onbewust aangestuurd en Eye Tracking is dé methode om dit onbewuste shop- en aankoopgedrag in kaart te brengen. Eye tracking brengt inzicht in het daadwerkelijke kijk- én koopgedrag van shoppers en geeft antwoord op vragen als :


  • Hoe de shopper door de winkel loopt;
  • Hoe de shopper door een schap navigeert;
  • In welke mate het schap logisch is ingericht vanuit shopper perspectief;
  • In welke mate een instore communicatie uiting ( van display tot schap communicatie) opvalt én het aankoopgedrag beïnvloedt;
  • In welke mate een verpakking opvalt en de aandacht weet vast te houden;
  • Welke onderdelen van een instore communicatie en/of verpakking gezien worden (brand assets, call2action) en welke niet.


Eye tracking is als stand-alone onderzoek in te zetten maar ook ideaal te combineren met kwalitatief onderzoek zodat ook inzicht wordt verkregen is het bewuste gedrag.

Specialist in vertrouwd én voordelig mobiel Eye Tracking onderzoek 


Wij hebben eye tracking onderzoek uitgevoerd voor ondermeer:

Ik heb ook interesse in een eye tracking onderzoek op de winkelvloer!

Wil jij snel inzicht krijgen hoe jij jouw instore pres(en)tatie kunt verbeteren? Laat een bericht achter en wij nemen vrijblijvend contact met je op om te kijken wat we voor jou kunnen betekenen!

Share by: